Psí doprava
Čas letí a vyvíjí se i vozový park. Kdepak už jsou ty časy kdy jsem
po jizerkách drandila s mojí Škodou 120? Tento první psí vůz vstoupil
do historie. Se škodovkou jsem jezdila s mými 8mi psíky. Heduš na
místě spolujezdce. Prostě lídr, který mi pořád chce kecat do řízení.
Pod jejími nohami Jovka, která objevila tuto pozici a toto místo
prostě miluje. Na zadní sedačce pak zbytek psů, kteří se přetlačují
o to, kdo bude sedět u okénka…tuto problematiku vyřešila Tessy po
svém a našla si místo na zadním okénku.
Auto jsme využívali hlavně k návštěvě mé rodiny a tréninkům. Původně
jsem pejsům utírala tlapičky, když nastupovali do vozu. Po té, co
se myslím Korča celá otřásla a ohodila celé auto bahnem, tak jsem
lehce ze svých zásad slevila….po té co má Škoda 120 zůstala několik
dní stát zavřená na sluníčku, pokryla sedačky zelená plíseň…
ROK 2000
Toto auto sloužilo na přepravu psů a také na moji přepravu do zaměstnání.
Během těchto let se ze mne stal odborník na vařící se škodovku,
na zamrzlou škodovku, na dynamické průjezdy komplikovaným terénem.
Já totiž toto auto už tehdy povýšila na off road…
Je pravda, že i moji kolegové v práci si mé auto oblíbili, protože
jsem každého někam vezla, ale většinou jenom jednou….
Stopařka
U silnice stála maminka s malým děckem a stopovala na autobusové
zastávce. Asi jí ujel autobus. Neváhám a zastavuji. Maminka mi vesele
naskakuje do vozu a domlouváme se kam chce odvést……kupodivu si po
poměrně krátké době vzpomněla, že si musí něco velmi důležitého
zařídit hned v dalším městečku….
Naše horizonty se začaly rozšiřovat a tak bylo i na čase zlegalizovat
naši přepravu a přišel na řadu můj první vlek na psy. Byl to tzv.
kempík, kterého jsem znárodnila mým prarodičům. Má představa byla
jasná, rozebiratelné boudy, uchycené na vlek. Kovovou konstrukci
mi vyrobil Tomča a práce s palubkami byla zase moje práce… Takže
vlek tu byl, dopředu to šlo, ale problém nastával když se bylo třeba
otočit nebo nedejbože zacouval….Ježdění s vozíkem s krátkou ojí
je opravdu za trest, ale postupem času se dá i toto zvládnout. Do
tohoto mého prvního přepraváku se vešlo 8psíků a vše ostatní do
škodovky….
V tuto dobu ale už bylo mým velkým přáním vlastnit pick-up. Toto
mé velké přání se mi vyplnilo a v kombinaci se zakoupeným zánovním
vlekem z Německa. Přišla mi moje mobilní sestava naprosto nepřekonatelná.
V té době jsem už byla schopna převést 12 psů.
A opět smečka se rozrůstala a nároky na přepravu také. V té době
jsem se stala i na krátko majitelkou karavanu, který se částečně
stal i mým přechodným bydlištěm a díky mému nadšení pro karavaning
jsem si rozšířila i můj řidičský průkaz na BE, což mi dovolovalo
vjet na silnici s vlekem nad 750kg. Bylo třeba nějak legalizovat
ten můj věčně přeložený vlek.
Dalším postupovým bodem, a to je už i moje novodobá historie, byl
přechod na VW transporter v kombinaci s přepravním vlekem na 24
psů.
Došlo i na další rozšíření řidičského průkazu na C a CE, takže můžu
řídit kamion, neomezený hmotností, i s návěsem. Kolik by se do takového
kamionu asi vešlo psů?
ROK 2010
Osud člověka mushera velmi závisí na jeho vozovém parku. Možnost
přepravovat se se psy je vlastně to nejdůležitější pokud chcete
jezdit někde po závodech. Vaše auto musí být spolehlivé ve velkých
mrazech a v nesnadném terénu. Vaše auto Vám může zachránit i život...
|